צילום מוצרים עם הטלפון

michaela-kadlecova-sjaNwwV1Iok-unsplash

מאת: עדי מלכה

הפערים באיכות בין מצלמה מקצועית לבין המצלמה בנייד הולכים ומצטמצמים כל שנה, כמובן שעל איכות צילום מקצועי לא מתפשרים אבל אפשר לעשות כבר כמעט הכל מהנייד.

צילום עצמי מהנייד לגמרי יכול לענות על הצרכים שלכם, אם תעשו אותו נכון.

בואו נעבור על כמה טיפים עיקריים לצילום מוצרים עם הנייד:

תאורה

אור הוא חומר הגלם של הצלם. 

על מנת לצלם תמונות איכותיות שמושכות את העין צריך להבין את מקור האור, ולצלם עם כמות אור רבה. ניתן לבחור כמה פינות בבית, קרובות ככל שניתן לחלון ולנסות לצלם בכל אחת מהן עד שתבינו איפה נמצאת פינת האור הכי טובה אצלכם. בחלון מזרחי/מערבי משתנה כמות ורכות האור בהתאם לשעה, כיוון שדרכם השמש עוברת. הכי מומלץ לצלם בחלון צפוני, ממנו יש מספיק אור לאורך כל היום ואור זה רך יותר ותורם יותר לתמונה.

למי שיש את האמצעים ניתן גם להשתמש בתאורה מלאכותית בצבע של אור יום (5400 מעלות קלווין) או רפלקטור (מחזיר אור בצורה מרוככת ומפוזרת).

פחות מומלץ להשתמש בפנס רגיל מכיוון שהאור בו הוא נקודתי ולא מפוזר ובעל צבע פחות טבעי בדרך כלל.

רקע

בתמונה יש 2 דברים עיקריים: נושא ורקע, והם ביחד מרכיבים את הפריים שלכם. הנושא הוא כמובן המוצר והרקע הוא כל מה שמסביב, תפקידו של הרקע לתמוך בנושא.

לכן, בהתאם לקו המנחה שבחרנו נבחר רקע ניטרלי/ בצבע מסוים בעל ניגודיות מצבע המוצר כך שהמוצר יבלוט.

כדאי למקם את הרקע כמה שיותר רחוק מהמוצר המצולם על מנת לגרום לו להיראות אינסופי.

(קרדיט: Tiny Friends Crochet)

(קרדיט: Nerine Candles)

קו מנחה לתמונות הראשיות

כאשר ניגשים לצלם את התמונות הראשיות למוצר יש לחשוב על יצירת קו מנחה התואם לכל המוצרים בעמוד החנות שלנו, כלומר כאשר אנו מצלמים נדאג שלתמונות של המוצרים בעמוד יהיו זוויות דומות, רקעים דומים וכו’.

לדוגמא: אם נצלם תיקים נשים אותם על אותו מתלה עם אותו רקע.
החנות “המפל של ענבל” יישמה את העיקרון הזה בצורה מעולה, שימו לב כמה התמונות נראות אסתטיות ונכונות כשהן מוצגות אחת ליד השניה:

זוויות צילום 

הדרך היחידה של הלקוחות “להרגיש” את המוצר שלכם היא בתמונה, לכן חשוב שיהיו כמה זוויות שונות.

מומלץ שאחת מהן תהיה מצולמת מקדימה מהפרונט או מלמעלה (כדי להציג את המוצר בצורה ברורה ללקוח), עוד זווית טובה היא מהצד כ-45 מעלות, זו זווית שמחמיאה לרוב המוצרים. 

מומלץ לצלם כך שמקור האור נמצא באחד מצידי התמונה כך שייתן לה יותר עומק.

עריכה של התמונה

כאשר אתם מוכרים מוצר תרצו להציג את התמונות הכי מציאותיות, לכן לא מומלץ להגזים עם העריכה ועם פילטרים, אלא רק להחיות את התמונה. כשניגשים לעריכה בטלפון הכי חשוב לכוון את הבהירות של הטלפון למצב הכי בהיר- כך לא תגיעו למצב של עריכה מוגזמת. לאייפון עצמו יש כלים מעולים לעריכה בכפתור ה-edit במסך התמונה.


אפליקציה מוכרת ומומלצת לעריכה היא אפליקציית Lightroom של Adobe, הגרסה המלאה אמנם בתשלום, אבל רוב הפיצ’רים הרלוונטיים חינמיים.

ולסיום, עוד כמה דגשים טכניים קטנים אבל חשובים שישפיעו מאד על איכות התמונה:

  • תמיד תנקו את עדשת המצלמה לפני שאתם ניגשים לצלם.
  • הימנעו מלעשות זום במצלמה, עדיף אם אפשר לעשות זום “פיזי” (התקרבו למוצר).
  • אפשר להתפקס על המוצר בלחיצה עליו על המסך, זה גם יתאים לכם את התאורה הבסיסית.
  • באייפונים שקיימת בהם אופציית “פורטרט” ניתן לשלוט בצמצם ובכך לקבוע את עומק השדה בתמונה (עומק שדה- הטווח שרואים בפוקוס בתמונה).

בסופו של דבר- אלו המוצרים שלכם, ובעידן הדיגיטלי התמונות זה מה שיתפוס את עיני הלקוח ויעזור לכם למכור, ככל שהצילום שלכם ימשוך יותר את הצופה- כך גדל הסיכוי למכירה.

כדי ללמוד עוד על בחירת תמונות מוצר בקרו במדריך שהכנו עבורכם במגזין למוכרים של האקדמיה של טריפו

תגובות

שתפו כתבה זו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם:

0
    סל הקניות שלי
    העגלה שלך ריקה
      הפעלת קופון