תמונה אחת שווה הרבה יותר מאלף מילים

malvestida-magazine-u79wy47kvVs-unsplash

תמונות המוצר הן נושא שכנראה יכריע מי וכמה לקוחות ירכשו את המוצרים שלנו. וחשוב לא פחות, האם הלקוחות יבינו בדיוק מה הם קונים. לא משנה כמה המוצר איכותי, אם אין תמונות, או שיש תמונות באיכות ירודה, רוב הסיכויים שהלקוח פשוט לא יבצע הזמנה. 

ההשפעה של תמונות על חווית הלקוח היא כל כך חזקה שאפילו כשהמוצר הוא לא מוצר מוחשי, אלא חוויה (למשל חופשה), נבחר להציג ללקוח תמונה שתשקף רגע מתוך החוויה (כמו למשל ערסל בחוף ים אקזוטי). לכן מומלץ לקחת בחשבון כל פרט ולהתייחס ברצינות לתמונות המוצרים שנפרסם בחנות שלנו.

אז על מה נקפיד בתהליך צילום ובחירת התמונות למוצרים שלנו? הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:

תמונה אחת או מספר תמונות?

נתחיל בניפוץ מיתוס – תמונה אחת של המוצר, טובה ככל שתהיה, זה פשוט לא מספיק. ריבוי תמונות יתרום משמעותית לתחושת הביטחון של הלקוח במוצר, יעזור לו להבין מה הוא מזמין ובסופו של דבר יעזור לו גם להחליט על רכישה.

לכן, לעולם לא נציג רק תמונה אחת של המוצר, אלא נדאג להציג מספר תמונות מסוגים שונים.את סוגי התמונות נחלק ל-3 עיקריים: תמונה ראשית אחת, תמונות טכניות (2-3 תמונות) להבנה טובה יותר של המוצר ותמונות אווירה (2-3 תמונות) שימחישו את אופן השימוש במוצר.

התמונה הראשית:

התמונה הראשית של המוצר היא החשובה ביותר, כיוון שהיא תקבע האם הלקוח ייכנס לעמוד המוצר וימשיך משם לביצוע הזמנה. לא משנה כמה השקענו בתיאור המוצר ובתמונות הנוספות, אם התמונה הראשית לא מספיק מושכת הלקוח בכלל לא יראה את הפרטים הנוספים ובוודאי שלא יבצע הזמנה.

בתמונה הראשית נדאג להציג את המוצר בזווית המאפשרת להבין בצורה הטובה ביותר מה אנחנו מוכרים. לכל סוג מוצר קיימים דגשים שונים לצילום.

כמה כללים חשובים לגבי התמונה הראשית:

  • צילום המוצר צריך להיות על רקע אחיד, בשאיפה לבן, כך שהמוצר מוצג במלואו ובפוקוס מלא.
  • על המוצר למלא לפחות 85% מהפריים. 
  • נשאף לתמונה סימטרית, לא חתוכה מאף צד, בפרופורציה של 1:1 (צורת ריבוע).
  • בשום פנים ואופן לא נוסיף לתמונה גרפיקה של טקסט/מספרים/לוגו שעלולים לבלבל את הלקוח, אלא נדאג לשמור את התמונה ברורה ונקייה כך שהלקוח יבין בדיוק מה המוצר המפורסם. 
תמונה ראשית צריכה להתמקד במוצר, להיות מושכת ויזואלית ובעלת פרופורציות של 1:1 

תמונות טכניות:

אלו 2-3 תמונות שמשמשות להצגת המוצר שלנו בצורה אינפורמטיבית לקונה הפוטנציאלי. אלו תמונות לרוב מזוויות שונות של המוצר, נשתמש בהן כדי להעביר מסר ברור על יתרונות המוצר ולספק ללקוח הבנה טובה יותר של המוצר.

תמונות טכניות צריכות להתמקד במוצר, להציג אותו מזוויות שונות ולעזור ללקוח להבין יותר טוב מה הוא קונה .

תמונות אווירה:

נוסיף גם מספר צילומי אווירה, שידגישו את אופן השימוש והחוויה שנקבל מהמוצר. תמונת אווירה נכונה תאפשר ללקוחות להבין טוב יותר מה הם עומדים לרכוש, תציג להם את המוצר בסביבתו הטבעית וגם תציג את המותג בצורה מכובדת יותר ומשכנעת יותר.

קחו את המוצר וצלמו אותו בסביבה המתאימה. לדוגמה, אם המוצר הוא פריט לעיצוב הבית נדאג למקם אותו בתפאורה ביתית שתעזור ללקוח לדמיין כיצד המוצר ייראה אצלו בבית.

תמונות האווירה נועדו להדגיש את החוויה ולהעביר את אופן השימוש במוצר, הן יכילו פריטים נוספים ויראו את המוצר בסביבתו הטבעית.

עוד כמה טיפים

הסרת רקע

הסרת רקע מתמונה יכולה להיות פעולה פשוטה וזריזה אם משתמשים בכלים הנכונים.

יש מספר כלים חינמיים שמאפשרים להסיר את הרקע מתמונה מקורית,  remove.bg הוא אחד מהם.

כלי שימושי נוסף (ובתשלום) הוא Pixc.

פרופורציה של 1:1

הפרופורציה האידיאלית לתמונה היא יחס של 1:1 (שמתם לב שזו הפרופורציה באינסטגרם?).

גם אם הצילום המקורי לא בפרופורציה הזו, קחו את הזמן וערכו את התמונה כך שתתאים לפרופורציה של 1:1, זה הרי מה שהלקוח יראה ברושם הראשוני שלו מהמוצר.

צילום מקצועי

ניתן לבצע צילום מוצרים בבית, אך כדאי ורצוי למצוא צלם מוצרים שמתמחה בתחום.

מידע כללי על המוצר יעזור להדריך את הצלם מה אנחנו רוצים להשיג, לאן אנחנו מכוונים, מי קהל היעד הפוטנציאלי ומה אנחנו רוצים להציג בכל תמונה.

זכרו, הלקוח רואה את התמונות בסמארטפון ולא במחשב

הרוב המוחלט של הכניסות לחנות שלכם הוא מלקוחות שמשתמשים בסמארטפון שלהם. התמונות ובכלל כל עמוד המוצר יכול להראות שונה מאד על צג המכשיר, לכן גם אם ביצענו את עריכת המוצר על המחשב תמיד מומלץ לחזור ולהסתכל איך המוצר נראה בעיני הלקוח על צג הסמארטפון. 

כדי לראות בדפדפן במחשב את החנות שלכם בתצוגת Mobile:

לחצו על קליק ימני בעכבר 🡨 בדוק (inspect) 🡨 Ctrl+Shift+M.

לסיכום

לתמונות המוצר יש משקל מכריע בחווית הלקוח ובהחלטתו על רכישה. לכן מומלץ להקפיד על הצגת תמונות איכותיות, בעלות רקע מתאים ובפרופורציה של 1:1.

במדריך זה עברנו על הכללים הבסיסיים בצילום ובחירת סוג התמונות שנציג בעמוד המוצר שלנו, כך שיעזרו לנו להעלות את הסיכוי שהלקוח יבחר במוצרים שלנו על פני המוצרים של המתחרה.

תגובות

שתפו כתבה זו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם:

0
    סל הקניות שלי
    העגלה שלך ריקה
      הפעלת קופון