אם לא תתאר – זה לא יימכר

aaron-burden-xG8IQMqMITM-unsplash

מאות פעמים כבר נכתב על איך נכון לצלם מוצרים ואילו תמונות מומלץ לשים למוצר באינטרנט, אבל מה שתמיד שוכחים לכתוב זה שאחרי שלקוח לחץ על תמונה מטריפה ומעוצבת על ידי צלם מקצועי, הוא רוצה לדעת מה הוא קונה. תיאור המוצר לרוב נראה לנו כטקסט מיותר, אבל זה מרגיש כך כי אנחנו מכירים את המוצרים שלנו ומספיק לנו לדעת לפי האות הראשונה של הכותרת את תכונות המוצר. אבל ללקוח שעשה את כל הדרך לחנות האינטרנטית ולחץ על התמונה המושקעת  – הטקסט הזה חשוב מאוד! ולעיתים מכריע את ההחלטה בין להוסיף לסל הקניות או להמשיך לחנות אחרת. 

בטריפו אספנו לכם טיפים חשובים לאיך נכון לתאר את המוצרים שלכם

למכור יותר = לחשוב כלקוח

אחד הדברים החשובים במכירה באינטרנט ובמכירות בכלל הוא לחשוב כמו לקוח. חשוב לשים את עצמנו בנעליים של הלקוח – תמיד לשאול את עצמנו מה חסר ללקוח וממה הוא יקבל הכי הרבה תועלת. זה עקרון שנכון לחברות סטארט אפ בתחילת דרכן כשהן מפתחות את מוצר המאה, וזה נכון גם בסופרמרקט כשבוחרים איפה למקם את החלב ואיפה את המבצעים לחג. למעשה, זוהי תורה שלמה, ומי שיצליח ללמוד אותה ולהתמקצע בה יצליח למכור יותר. בתיאור המוצר העיקרון הזה מלווה אותנו בכתיבה של כל אות וכל פרט. ככלל, נכון קודם כל להבין מה צריך להופיע בתיאור המוצר ורק אז להתחיל לכתוב את הטקסט.

כשאתם מעלים מוצרים לחנות שלכם בטריפו חשוב להבין איך המוצרים מסודרים ונראים בפועל בחנות. בדיוק בשביל זה דאגנו להוסיף כפתור מיוחד – בלחיצה אחת תראו איך הדברים נראים בחנות. אפשר לקרוא על זה עוד באקדמיה של טריפו.

תיאור בהתאם למוצר

אין דין סוג מוצר אחד לדין לסוג מוצר אחר. לעיתים, מוצרים מאוד מורכבים דורשים תיאור מקיף יותר מאשר מוצרים פשוטים וברורים. אולם,, יש נטייה מוטעית לחשוב שמוצרים פשוטים לא דורשים תיאור כלל, ומוצרים מורכבים דורשים תיאור לפרטי פרטים. למעשה, לקוחות לרוב מעוניינים בפרטים גם של המוצרים הפשוטים ומבולבלים ממידע נרחב אודות מוצרים מורכבים. גם לעגבניה מגיע תיאור של  יותר ממילה אחת (תשאלו את אייל שני), וגם אייפון יכול להיות מתואר בכמה משפטים ברורים.

בשורה התחתונה, צריך לשאוף לתאר מוצר בארבע עד חמש שורות ענייניות המסכמות את כל המידע הרלוונטי. בשורות אלו חשוב שיופיע כל המידע שלקוח צריך לקבל כדי להחליט לרכוש את המוצר שלכם.

אז מה חשוב שיהיה בתיאור המוצר כדי למכור אונליין?

מה חשוב שיופיע בתיאור המוצר

בכל פעם שללקוח נותר סימן שאלה בנוגע למוצר, הסיכוי שהוא יצור איתכם קשר, ישאל את השאלה שלו, ואז ימשיך לרכישה קטן משמעותית מהסיכוי לרכישה כשהאינפורציה זמינה. אין הכוונה להטביע את הלקוח במידע – Less is More, אבל חשוב לתת ללקוח את כל המידע שיגרום לו להבין שזה המוצר שהוא רוצה. 

בתור מוכרים יש לכם כבר נסיון עם המוצרים שלכם ואתם יודעים מה השאלות הנפוצות שלקוחות שואלים אתכם. בטריפו, השאלות שקיבלתם מהלקוחות מרוכזות בלשונית שאלות מלקוחות בלוח הבקרה שלכם באתר- תעזרו בהן!

הנה דוגמא למספר פרטים חשובים שיהיו בתיאור המוצר, כתלות במוצר: גודל, מידה, כמות, משקל, סוג, צבע, כשרות, תוספות אפשריות, נכלל במבצע וכו… 

איך נכון לכתוב את כל האינפורמציה הזאת?

מיקוד בלקוחות העיקריים

לעיתים קרובות אנחנו רוצים שהמוצר שלנו יפנה לקהל רחב ככל שניתן, אך בשיטה זו אנחנו לא מתמקדים בלב קהל הלקוחות למוצר. עדיף לפנות בשפה ובתיאורים לעיקר קהל היעד  ובכך לתפוס ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ. 

לדוגמא, אם אנחנו יודעים שלעיקר הלקוחות חשוב איך נראה המוצר ופחות תוך כמה זמן הוא מגיע, נתמקד בזה. יכול להיות שחשוב לנו להגיד שאנחנו מגיעים ממש מהר, אבל את עיקר הלקוחות זה לא מעניין.

דוגמאות נוספות יכולות להיות – מוצרים שעיקר הקהל שלהם הוא נשים עדיף לפנות בלשון נקבה, ולמוצר הפונה לחתך גיל צעיר לפנות באופן מתאים ואפילו סלנגי. אם החלטתם להכניס טאצ’ יותר סיפורי לתיאור, פנייה ישירה אל הלקוח ושימוש במילים ישירות כמו ״את/ה״ הופך את החוויה לאישית יותר.איך תדעו מי עיקר הלקוחות שלכם? בחשבון של החנויות בטריפו כל ההזמנות שלכם מרוכזות בעמוד ניהול ההזמנות  – שם מתחבא הרבה מאוד מידע חשוב שרצוי להשתמש בו.

להמנע מתיאורי ״כן, בטח!״

לפעמים כשאין לנו מילים ענייניות לתאר את המוצר אנו מתפתים להשתמש בתיאור כללי ומחמיא למוצר כמו – ״ מוצר איכותי ביותר״. תיאורים כאלו גורמים ללקוח לחשוב לעצמו ״כן, בטח!״, יש מישהו שלא אומר על המוצר שלו שהוא איכותי ביותר?! שאומר שהוא באיכות בינונית?!

אנחנו נשמעים הרבה פחות משכנעים כשהלקוח מתחיל לחשוב לעצמו ״כן, בטח!״ ולכן חשוב מאוד להימנע מתיאורים כלליים כאלו, הם לא מוסיפים ואפילו פוגעים. במקום זאת, חשוב שתיאור המוצר יהיה מדויק,ספציפי ולא מחמיא בצורה כללית. 

למשל, במקום ״בד איכותי״ לכתוב ״בד כותנה״, במקום ״עץ עמיד וטוב” לכתוב ״עץ אורן בציפוי לקה״ וכו…

השתמשו בדמיון הלקוח שלכם

מחקרים מראים שלאנשים המחזיקים מוצר ביד ומרגישים אותו עולה הרצון לקנות את המוצר. מאחר ואנחנו מוכרים באינטרנט, אנחנו צריכים לפנות ללקוח ולתאר את המוצר בצורה כזאת שהוא ידמיין את התחושה של שימוש במוצר. נכון שתמונה אחת שווה יותר מאלף מילים, ובכתבה הזאת אפשר ללמוד על חשיבותן של התמונות במכירה אונליין, אבל גם לדמיון הלקוח יש חשיבות לא קטנה. 

לדוגמא, מוכרים טובים מצליחים לגרום לכך שהלקוח ידמיין איך הוא מביא מארז מתוק מיוחד לאשתו ליום הנישואין והיא מתרגשת ושמחה, אבל מוכרים פחות טובים יתנו את כל הפרטים היבשים מבלי לעורר דמיון או רגש כלשהו אצל הלקוח. בכל זאת, חשוב להבין שלא צריך להיות שייקספיר ולכתוב חמשירים בתיאור המוצר, אבל שימוש בדמיון הלקוח הוא כלי חזק שחשוב להכיר ולדעת להשתמש בו.

כותרת המוצר

אסור לזלזל בכותרת המוצר, שהיא למעשה זיקוק כל הפרטים והמידע של המוצר לשורה בת 2-4 מילים. כמו בהרבה דברים אחרים בחיים, הכותרת צריכה להיות באורך מידתי –  יותר מידי מילים הופכים אותה למייגעת, וחוסר אינפורמציה יכול לבלבל ולהטעות.

למשל, כותרת  של שמן זית יכולה להיות – “פח שמן זית ישראלי כתית מעולה 2 ליטר כבישה קרה מסיק 2020”, כלומר ארוכה ומייגעת, ויכולה להיות – “שמן זית”, כלומר קצרה בצורה מעצבנת. 

כותרת ותיאור המוצר הן שתי יחידות טקסט המשלימות אחת את השנייה. הכותרת תפקידה לספק מידע בסיסי כדי שלקוח ילחץ על המוצר ויבין על מה הוא לוחץ, ותיאור המוצר נועד להשלים את שאר המידע החשוב, ולא פרט אחד מיותר מעבר לכך.

סיכום

הרבה גורמים קובעים האם לקוח ימשיך לרכישת מוצר או יעבור הלאה. המחיר, המשלוח, התמונות, חשובים מאוד, אבל לא פחות חשוב מהם הוא תיאור המוצר. כדי לכתוב נכון את תיאור המוצר צריך להיכנס לראש של הלקוח ולצפות במוצרים מנקודת מבטו. אף אחד לא יכול להגיד לכם כמה לכתוב, מה נכון להשאיר ומה להוריד, רק אתם יודעים: מי עיקר קהל היעד שלכם, מה השאלות הנפוצות, ואיך לגרות את דמיון הלקוח שלכם. חוץ מזה שתמיד ניתן ללמוד מאחרים. פשוט תכנסו לחנויות של עסקים מובילים בטריפו ותראו אינספור דוגמאות למוצרים.

תגובות

שתפו כתבה זו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם:

0
    סל הקניות שלי
    העגלה שלך ריקה
      הפעלת קופון