חוות דעת ופניות מלקוחות

מה היא פניה מלקוח

פניה מלקוח היא הודעה ישירות לבעל העסק מלקוח המבקר בחנות. כמו למשל שאלה לגבי מוצר כבירור לפני רכישה. הפניות מופיעות בעמוד פניות מלקוחות המופיע בלוח הבקרה לעסק, תוכלו לגשת אליו לאחר התחברות למשתמש העסקי.

 

מה היא חוות דעת על מוצר

חוות דעת היא דירוג ותיאור של איכות השירות והמוצרים, אותם מדרגים רק לקוחות שביצעו הזמנה, וההזמנה סומנה כ”הושלמה”.

שאלות נפוצות

לקוחות מקבלים אפשרות להשאיר חוות דעת לאחר שההזמנה סומנה כ”הושלמה”. ככל שיהיו יותר חוות דעת על החנות ועל המוצרים בה וככל שהן יהיו יותר חיוביות, מנועי חיפוש יתעדפו את החנות ויציגו אותה במקום גבוה יותר, ולקוחות יקבלו ביטחון רב יותר לביצוע רכישה בחנות (פירטנו על כך בהרחבה בכתבה על קידום אורגני).

10 חוות דעת - טריפו

כשלקוח משאיר פנייה דרך האתר, אתם מקבלים התראה למייל. 

כדי לצפות בפניה ולענות עליה יש:

  • להתחבר למערכת מהמשתמש העסקי.
  • להכנס ללשונית “פניות מלקוחות” דרך לוח הבקרה לעסק:

לשונית פניות מלקוחות בלוח הבקרה של טריפו

  • לבחור בפנייה הרלוונטית מתוך הפניות הפתוחות מלקוחות.

דוגמא לפנייה מלקוח בטריפו  

  • לכתוב את התשובה לפניית הלקוח וללחוץ על שליחת הודעה למטה. 

כפתור שליחת הודעה לעסק

כשלקוח משאיר חוות דעת, אתם מקבלים התראה למייל. 

כדי לצפות בחוות הדעת ולענות עליה יש:

  • להתחבר למערכת מהמשתמש העסקי.
  • להיכנס ללשונית “חוות דעת” דרך לוח הבקרה לעסק.

לשונית חוות דעת על מוצרים בטריפו

  • מכאן ניתן לצפות בכל חוות הדעת שהושארו מלקוחות ולהתייחס אליהן על ידי: אישור, סימון כספאם או על ידי מחיקה.

 

שאלות ותשובות נוספות

יש לבדוק שאכן סימנתם את ההזמנה הושלמה” במסך ניהול הזמנות. ללקוח נשלח מייל עם בקשה להשארת חוות דעת על החנות רק ברגע שההזמנה מסומנת כהזמנה שהושלמה.

במקרה הזה, אנחנו ממליצים לפנות ישירות ללקוח ולבדוק מה פגע בחווית הקנייה שלו. הלקוח יכול לתת מידע חשוב כדי שנוכל להשתפר למכירות הבאות. נוכל להסביר לו את הסיטואציה מהצד שלנו ולבקש ממנו לעדכן את חוות הדעת. במקרים חריגים ניתן לסמן חוות דעת כספאם ומנהלי האתר יכנסו לתמונה לברר את הסיטואציה. חוות דעת בעלי תוכן פוגעני לא יפורסמו באתר, אם נתקלתם בחוות דעת כזו אנא עדכנו את מנהלי האתר בהקדם.