פרסום וקידום מכירות אורגני

marketing graphics with office background

בואו נדבר על פרסום וקידום מכירות אורגני

כולם רוצים למכור יותר, אבל מה צריך לעשות כדי באמת להגדיל מכירות?

כמות המכירות שלנו מושפעת משני גורמים עיקריים – יחס ההמרה שלנו וכמות החשיפות למוצרים שלנו.
יחס ההמרה (Conversion Rate)  =  שיעור האנשים שמבצעים רכישה מתוך סך האנשים שצופים במוצר. 

אם לדוגמה מתוך 100 אנשים שצפו במוצר אדם אחד ביצע רכישה, יחס ההמרה הוא 1%.  במילים אחרות – הסיכוי שלקוח מסוים שנחשף למוצר שלי יבצע רכישה הוא סיכוי של 1%.
במאמרים הקודמים ראינו איך אפשר להגדיל את יחס ההמרה בעזרת תמונות איכותיות, תיאור נכון של המוצר, מדיניות משלוחים ברורה ונוחה.

אבל גם אם יחס ההמרה שלנו טוב זה עדיין לא מספיק, כיוון שאם אין למוצרים שלנו חשיפה אז כמובן שלא יהיו מספיק מכירות.
ולכן, נפנה כעת לצד השני של המשוואה – הגדלת החשיפות למוצרים ולמותג שלנו.

את כמות החשיפות נוכל להגדיל בעזרת קידום העסק שלנו, או במילים אחרות – פרסום
יש שתי דרכים עיקריות לפרסם באונליין את המוצרים שלנו – פרסום ממומן ופרסום אורגני.

הכוונה בפרסום ממומן היא לקמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, גוגל, עיתון או כל מקום אחר בו אנחנו למעשה משלמים למישהו כדי שיעזור לחשוף אנשים למוצרים שלנו.
פרסום ממומן הוא עולם תוכן עצום. לכל עסק יש התאמות שונות שיש לעשות עבורו ולכן מומלץ מאד להיעזר באיש מקצוע שמבין בתחום ולתקצב את הפרסום הממומן בצורה נבונה ומדורגת.

פרסום אורגני, לעומת זאת, מורכב מאוסף אסטרטגיות “חינמיות”, שאמנם מצריכות יותר עבודה, אבל מחזיקות זמן רב יותר ועוזרות לנו לבנות מותג מבוסס.

מה זה בעצם פרסום אורגני? 

פרסום אורגני יכול להיות פוסט בפייסבוק או באינסטגרם שלנו, שיתוף אותנטי של דעה חיובית של לקוח, שיתופי פעולה עם קבוצות רכישה, לקוחות מרוצים שמספרים לחברים שלהם ומכניסים אותם חזרה לחנות שלנו, ועוד.
ככלל אצבע – אם זה מביא לקוחות ולא שילמנו על זה, זה כנראה סוג של פרסום אורגני.

בואו ננסה לעשות קצת סדר בכלים ובאסטרטגיות שיש לנו לפרסום אורגני ואיך כדאי להשתמש בהם.

אז על מה נקפיד בפרסום אורגני? 

על מה מקפידים בקידום אורגני

אפיון קהל היעד שלנו

אם עדיין לא עשינו את זה, זה זמן טוב לשבת ולחשוב מי בכלל קהל היעד שלנו? למי אנחנו מייעדים את המוצרים שלנו ומי יותר סביר שיתעניין בלרכוש אותם? 

נסו לכתוב לעצמכם ממש תיאור, אולי אפילו כמה תיאורים, של הלקוח האופייני שמזמין מכם.
למשל – נשים, אמהות צעירות, מאזור המרכז, בעלות רמת הכנסה גבוהה.

המטרה כאן היא לנסות להבין למי אנחנו פונים בפרסום שלנו, זה יעזור לנו בהמשך כשננסח את המסרים השיווקיים שלנו, נחליט עם מי לשתף פעולה ואיזה תוכן בכלל לפרסם.

שימוש ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הן כלי מעולה לחשיפה וחיבור ללקוחות. רצוי וכדאי להתייחס אליהן כעוד שלב בדרך להחלטת הרכישה של לקוח.

כדי שלקוח יחליט על רכישה הוא צריך לעבור תהליך, שמתחיל בחשיפה ראשונית והתעניינות במוצר (זה מה שקורה ברשת החברתית), ממשיך בבירור פרטים נוספים כמו מחיר, זמן אספקה וכו’, ומסתיים בביצוע רכישה. 

אנחנו רוצים להיות מסוגלים לענות ללקוח במקום הנכון ובעיתוי הנכון על השאלות שלו בצורה אוטומטית, זו בדיוק הסיבה לשמה נוצרו חנויות אינטרנטיות. 

למעשה, בכל מקום בו יש סיכוי שלקוח יוכל להתעניין בביצוע רכישה כנראה שכדאי לפרסם את הקישור לחנות שלנו, כך נאפשר ללקוח שמתעניין את האפשרות להמשיך בתהליך הרכישה הטבעי.

כמובן שתמיד יכול להיות שלקוחות יפנו אלינו בהודעה ישירה בפייסבוק ובאינסטגרם, אלו הלקוחות בעלי יותר מוטיבציה לרכישה. אבל אל לנו להתבלבל ולחשוב שאלו הלקוחות היחידים שלנו! ההפך הוא הנכון, הם המעט שהמשיכו בתהליך הרכישה עד להודעה לעסק. כשאנחנו מניחים את הקישור לחנות שלנו במקום הנכון במסע הרכישה של הלקוח אנחנו למעשה נותנים מענה לשאר הלקוחות (שהם הרוב) שנחשפו למוצרים, התעניינו, אבל לא יכולים או לא רוצים להתכתב בהודעות, אלא לחקור יותר על המוצר. 

מה זה אומר מבחינה פרקטית? זה אומר שנפרסם את הקישור לחנות שלנו בתיאור העסק בפייסבוק, בביו באינסטגרם וכמובן בכל פוסט שנפרסם. 

ככה זה נראה ב-Instagram
ככה זה נראה ב-Facebook

קבוצות רכישה

קבוצות רכישה הן כלי מצוין לקידום מכירות. היתרון הברור כאן הוא קהל לקוחות רב במקום אחד, החיסרון הוא שנצטרך להציע איזושהי הטבה ברכישת המוצר. 

אם זה מתאים לאופי המוצרים שלכם – מומלץ בחום ליצור קשר עם מספר מנהלי/מנהלות קבוצות רכישה (פייסבוק הוא מקום טוב להתחיל לחפש) ולהציע שיתוף פעולה.

לא בטוחים איך להתחיל שיחה כזו? נסו את ההודעה הבאה: 

היי (שם המנהל/ת של הקבוצה), ראיתי את הקבוצה שלך בפייסבוק. אני (השם שלי) ואני מתמחה ב(תחום ההתמחות שלי)
לפי דעתך האם המוצרים שלי יכולים לעניין את חברי הקבוצה? אם כן אשמח לדבר על שיתוף פעולה.
זה הקישור לחנות שלי בטריפו, שם אפשר להתרשם מהמוצרים שלי: (קישור לחנות בטריפו).

דוגמא להודעה למנהלי קבוצות רכישה

*טיפ קטן: זכרו שהטבה לא חייבת להיות הנחה כספית על המוצר, היא יכולה להיות גם משלוח בחינם, או אולי אפילו תוספת נחמדה למוצר שבדרך כלל גובים עליה תשלום נוסף.

קופונים, מבצעים והנחות

מחקרים ומאמרים רבים נכתבו על ההשפעה של קופונים והנחות על החלטת הרכישה של לקוח, יש סיבה שכולם עושים את זה – זה באמת עובד. מה יותר כיף מהתחושה ששילמת על מוצר פחות ממה שהוא עולה בדרך כלל?

לקוחות שמגיעים לחנות אינטרנטית עם קופון, או אפילו מקבלים אותו בחנות, הם בעלי סיכוי הרבה יותר גבוה לבצע רכישה.
יתרון נוסף בקופונים הוא האפשרות שלקוחות יספרו לחבריהם וישתפו אותם במבצע, כך שיגדילו את החשיפה שלנו ללקוחות חדשים.

למעשה קופונים נותנים לנו ערך כפול – הגדלת סיכויי הרכישה של לקוח שמבקר בחנות והגדלת החשיפה ללקוחות חדשים.

חשוב לזכור: קופונים ומבצעים הם אמנם כלים מעולים, אך צריך לדעת להשתמש בהם בצורה מדודה ונכונה. אם לדוגמה נעניק קופון של 10% הנחה לאורך כל השנה לכל לקוח שמבקר בחנות אז כמובן שזה לא ייתפס כהנחה אמיתית בעיני הלקוח. זה הדבר נכון גם לגבי מחירי המוצרים שלנו, אם כל המוצרים בחנות שלנו בהנחה, תמיד, אז זו לא באמת הנחה או מבצע, והלקוח יבין את זה מהר מאד.

מומלץ תמיד להגביל את הקופון, או המבצעים וההנחות לזמן מסוים, ולדאוג שהלקוחות יודעים מתי המבצע מסתיים.

אגב, הפקת קופון חדש בטריפו לוקחת כמה שניות, ואפשר ללמוד עוד על הנושא הזה באזור הקופונים באקדמיה של טריפו.

שיתופי פעולה עם משפיענים

ברשתות החברתיות או בבלוגים מוכרים קיימים משפעינים (influencers) עם קהל עוקבים גדול שיכולים לעזור לחשוף עוד אנשים למוצרים שלנו, לכן אפשר לחבור אליהם ולהיעזר בהם. 

חלק מהמשפיענים יבקשו תמורה עבור הפרסום, אבל זה ממש לא חייב להיות תשלום כספי. לעיתים התשלום יכול להיות תמורת מוצרים שלנו במתנה, או אם ממש הצלחתם להתחבב על מישהו זה יכול להיות גם בחינם 🙂

בשימוש בשיטה הזו יש לשים לב לקהל היעד שלנו, באילו פלטפורמות הוא מבקר הרבה? שם נבחר לחפש משפיענים רלוונטיים אלינו.
יש לשים לב גם ליתרונות ולחסרונות של כל פלטפורמה, מעבר לקהל היעד שמבקר בה.

חשוב לזכור – פרסום בעזרת משפיענים הוא לרוב חד פעמי ולא ייצר כניסות לאורך זמן, הוא לרוב לא חינמי לחלוטין ונצטרך לוודא שהוא אכן מתאים לקהל היעד. לכן, מומלץ להתנסות בסוג פרסום שכזה רק אחרי שהתנסינו באטסרטגיות אחרות וצברנו מעט ניסיון וידע בתחום.

SEO – אופטמיזציה למנועי חיפוש

הרחבנו לא מעט על הנושא הזה במאמרים באקדמיה, נזכיר רק שמדובר באופטימיזציה למיקום בו יוצגו המוצרים והחנות שלנו בחיפושים במנועי חיפוש (גוגל). 

אם השקענו ב-SEO בצורה נכונה אז למעשה הגדלנו את הסיכוי שלקוחות שמחפשים מוצרים מסויימים בגוגל (והם בעלי מוטיבציה לבצע רכישה) יגיעו לחנות שלנו. 
אם אתם טריפיונרים שכבר מנהלים חנות בטריפו – עשינו עבורכם כמעט את כל העבודה, בחינם. 

מה שנשאר לכם הוא רק לבחור שמות נכונים למוצרים ולהכניס תיאור ותגיות איכותיים, כאלו שיהיו תואמים למה שלקוח יחפש באינטרנט כשירצה לרכוש מוצר כזה.ואם עדיין לא הצטרפתם לקהילת הטריפיונרים – אפשר להצטרף בקישור הזה.

ככה מופיעים ראשונים בגוגל

לקוחות קיימים 

“לקוח חוזר שווה הרבה יותר.”
א.ב טריפו

לקוחות קיימים הם לקוחות שכבר עברו את כל תהליך הרכישה מאיתנו פעם אחת. אם הם אהבו את המוצר והשירות שלנו אז יש סיכוי לא רע שיחזרו ויקנו מאיתנו שוב.

מישהו הזמין מכם? דאגו לתת לו את השירות הטוב ביותר, פנקו אותו עם פתק אישי בכתב יד בהזמנה, שלחו לו הודעה כמה ימים אחרי שהמשלוח נמסר לוודא שהוא מרוצה ושהכל לשביעות רצונו. 
לקוח מרוצה שירגיש שהוא חשוב לכם הוא בעל סיכוי הרבה יותר גבוה לחזור ולהזמין שוב, ואולי גם יספר למשפחה ולחברים עליכם ועל המוצרים שלכם.

לקוחות בטריפו יכולים להשאיר ביקורת על המוצרים שלכם (תצטרכו לאשר שהן אכן אמיתיות לפני שיעלו לאוויר ויוצגו בחנות וזה מפורט במדריך למוכר). נתקלתם בביקורת נוקבת? דאגו לפנות אישית ללקוח, להבין לעומק מה הייתה הבעיה ולהציע פתרונות אפשריים. ראיתם ביקורת מפרגנת? דאגו להודות ללקוח על הביקורת החיובית, זה לא מובן מאליו.

לקוחות קיימים יכולים להיות מנוף משמעותי להגדלת מכירות, בתנאי שדאגנו לטפח את הקשר איתם בעזרת שירות לקוחות איכותי ואדיב.

לסיכום

בניית חנות יפה ונוחה למשתמש זה רק הצעד הראשון בדרך למכירה משמעותית באונליין. הצעד הבא הוא התמקצעות בפרסום על סוגיו השונים, במיוחד פרסום אורגני שגם מחזיק זמן רב יותר והוא גם חינמי. 
יש לא מעט אסטרטגיות לפרסום אורגני מוצלח, סקרנו את העיקריות שבהן ואת הטיפים העיקריים לשימוש בהן.

עם קצת השקעה אפשר להגדיל משמעותית את כמות הלקוחות שנחשפים למוצרים שלנו ובסופו של דבר – פשוט למכור יותר.

תגובות

0
    סל הקניות שלי
    העגלה שלך ריקה
      הפעלת קופון