קקאו  ושוקולד מריר

צמח הקקאו, מזון אלוהי עוד מתקופת האצטקים, הינו מקור עשיר של נוגדי חימצון פלבנואידים, המסיעים בחיסון הגוף ובמניעת מחלות כמו מחלות לב ובמניע הכולסטרול הרע

01

02

ידוע כי בפולי קקאו יש יותר נוגדי חימצון מאשר בכוס יין אדום. חוקרים גילו שהאינדיאנים נוהגים לשתות כל יום שלוש כוסות משקה קקאו ביתי ונמצא כי הם פחות סובלים מלחץ דם ומחלות לב

ד"ר סרוואן-שרייבר אומר כי התרכובות הנמצאות בקקאו מאטות את צמיחת התאים הסרטניים. הוא ממליץ על אכילת 20 גרם שוקולד מריר ליום

03

ד"ר סרבאן שרייבר מדגיש כי עירבוב של שוקולד עם מוצרי חלב מבטל את ההשפעות החיוביות של תירכובות הקקאו (נכון גם לגבי שתיה של חלב עם שוקולד מריר)

04

פרופ` גארי וונק, מומחה לפסיכולוגיה, מדעי המוח וגנטיקה רפואית טוען כי גברים שאוכלים 2-3 קוביות שוקולד  ליום חיים בממוצע יותר מגברים שאינם אוכלים שוקולד כלל

05

לשוקולד יש השפעה מרגיעה על גיל המעבר של נשים. לכך אחראית תרכובת הדומה להורמון הנשי- אסטרוגן, המשתחררת אחרי שהשוקולד מתפרק בקיבה, מגיעה למוח, מאזנת הורמונלית את הגוף ויוצרת תחושת רוגע

06

הקקאו הינו מקור עשיר של מגנזיום, מכיל ברזל מעלה את רמת הסרוטונין, דופימין ופניתלמין (כימיכל האהבה) ואת החומר אנאנדמיד, הדומה לחומר הפעיל בצמח הקאנביס.

07

הורמונים אלו מגיעים למוח מגרים את העצבים שמשפיעים על ההנאה, הרוגע וההתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה, ואפילו מקלים על כאבים.

08